lauantai 9. maaliskuuta 2013

Kevin tässä taas moi!

Pitkään aikaan en ole ollut äänessä ja vähän oon huolestunu, että mitä se äiti on musta tänne kirjottanut. Siispä päätin vähän  kirjottaa omasta näkökulmastani totuuksia meidän elämästä. 

Niin me ollaan oltu täällä erimaassa jo aika kauan. Monet on kysyny äitiltä, että miten mä oon sopeutunu tänne. En tiiä mitä se on vastannu, mutta luulisin et mä oon sopeutunu meistä parhaiten. Mua ei niin kiinnosta missä me ollaan, mua kiinnostaa lelut, kaverit ja se että on tekemistä. Mulla on täällä joitakin kavereita joita voisin kyllä nähä enemmänki ja ihan kivoja leluja myös.  Käydään aika usein uimassakin ja aina välillä äiti vie mua uusiin paikkoihin ja uusien lasten luo, jossa on sitten erilaisia leluja.

Mähän olin sillon pienenä uimakoulussa ja siitä oli kyllä hyötyä. Osaan jo uida ihan ite kellukkeilla isossa altaassa! Ongelmana on vaan, ettei mulla oo omia kellukkeita. Äiti kyllä sanoi, että kohta saan sellaset. Mun kaveri kuulemma tuo englannista.  Vesi on kyllä aika kylmää ja sitten pitää lämmitellä välillä. Se onnistuu parhaiten siten, että menee makamaan lämpimille laatoille tai laittaa pyyhkeen ympärille. Aika nopeesti on kuuma taas. Klubilla on muutenki kivaa, kun siellä voi uida, laskea liukumäkeä, pelata guitar heroa tai tennistä. Tai mä en vielä osaa pelata, mut tykkään kattoo ku esim. äiti pelaa.  Tenniksessä mulla ei oo vielä ketään opettajaa kun niiden ( ja isin ja äitin) mielestä oon liian pieni, mutta harjoittelen usein itekseni jos kenttä on tyhjä. Onhan ne monet muutki itseoppineita. 

Nykyään otetaan yhteen äitin ja isin kanssa aika paljon. Yleensä mä hermostun jos esimerkiks en saa jotain herkkua tai pitää lähtee kavereilta liian aikasin tai jos pitää laittaa aamulla päivävaatteet just ku mulle on väkisin illalla laitettu yövaatteet. Se on kumma kun pitää vaihella vaatteita aamuin illoin. Joskus suututtaa myös kun nuo ei tajua mitä mä sanon, vaikka mun mielestä puhun ihan selvästi. Ei sillä että mäkään aina oon ihan perillä niiden sanomisista. Mutta ei se hermostuminen haittaa, ku kyllä nuo isi ja äitikin hermostuu ainakin liikenteessä. En oikeen sieltä takapenkiltä nää tilanteita, mutta niillä vasta hermot menee ku muut on kuulemma huonoja kuskeja ja ne riksapyörät tukkii tiet. Tähän en osaa ottaa kantaa kun en tosiaan sieltä takaa näe kuka mitenkin ajaa ja saatan olla niin uppoutunut johonkin kirjaan.

Mitäs muuta? Voisin kyllä vielä mainita että jos mut johonki (rätti)kauppaan raahataan, ni turha odottaa että istuisin nätisti paikoillani tai pysyn sylissä. Sen verran mua uudet ympäristöt kiehtoo että haluun nähä mitä niiden hyllyjen välissä ja rekkien alla on. Viimekskin löysin sellasen pölyhuiskan yheltä hyllyltä ja siitä sai hyvän hevosen. Ekaks pyyhin sillä vähän pölyjä tosin. Voin kyllä hetken istua paikoillani jos saan kattoo jotain lastenohjelmaa puhelimesta. Mutta se on kyllä ainut ehto. 

No nyt mun pitää mennä nukkumaan. Tai ehkä mä syön jotain iltapalaa kans. Riippuu mitä tarjotaan, et löytyykö mitään mistä mä tykkään tai mitä tekee mieli. Saatan syödä vaan banaaneja jos on. Äiti varsinki ressaa mun syömisistä tai siitä jos oon kokoajan jääkaapilla. Mutta kyllä sekin sitä kaappia aika tiheesti aukoo. Pakko kyllä myöntää et oon aika nirso. Mutta jos mä jostakin tykkään ni sitten mä voisin syödä sitä samaa niin kauan että kyllästyn. Kai äitillä on joku ongelma sen kanssa ku tyrkyttää eri ruokia vähän niinku joka päivä. Yhtenä viikkona söin kyllä makaronilaatikkoa monta kertaa päivässä ja monena päivänä. Kai se tajus mun vinkistä kun otin jääkaapista ketsuppipullon ja pyysin ruokaa ;)

no nyt hyvää yötä, good night!

-Kevin


3 kommenttia:

  1. Voi Kepsukka, kun oli kiva kuulla sunkin ajatuksia. Taitaa olla paljon samaa sun elämässä siellä, kuin munkin elämässä täällä. Mullakin nimittäin menee nykyisin aika usein hermot mun vanhempien kanssa ja nuo ruokajutut on meillä kans ihan samanlaisia -eli, kiva kun on kohtalotovereita, sä ainaski ymmärrät miltä musta tuntuu! Tosin meillä äippä aina sanoo, että kaikki kuuluis tähän ikään, mitä mekin nyt edustetaan, mutta tiedä häntä. Sanovat vielä, että samanmoinen ikä tulee uudestaankin, mutta siihen kai menee vielä aika pitkä aika, ainaski 10vuotta meidän porukoiden mukaan.. No uskoo ken haluaa. Ois kuiteski kiva tavata sun kanssa ja päästä vähän vaihtaa fiiliksiä lähemmin, joten ollaanhan yhteyksissä. Terkkuja myös sun äipälle ja isille -ja koita kestää niitten kans, mä teen samoin täällä!

    Rakkaudella: Rebekka

    VastaaPoista
  2. Joo näköjään eletään vaan vaikeita aikoja. Tai sitten nuo vanhemmat elää niitä vaikeita aikoja... kuka näistä asioista oikeen tietää!? Vitsi, siitä onki kauan ku on nähty. Oltiin aika vauvoja vielä sillon, jos siis vertaa mitä kaikkee nyt jo osataan! Mä kyllä muistan ku en osannu vielä ees kontata ja sit siellä Veetillä sä konttasit niin kovaa et mietin et hitsi munki pitää oppii toi! sit ku mentiin kotiin ni aloin heti treenaan. Eikä se ees ollu niin vaikeeta :) Täälläki mulla on näitä vähän vanhempiakin kavereita jotka osaa jo kaikkee ni mää sitte meen perässä ja koitan tehä samoja temppuja. Joskus kyllä vähän ärsyttää kun oon liian lyhyt tai jotain, etten ihan pääse kaikkiin samoihin paikkoihin. Mut oispa kiva jos tulisit käymään! Näyttäsin sulle klubin ja kaikki siistit paikat. Voitas tossa parvekkeella polskia sellasissa ammeissa ja heitellä leluja alas yhessä. Joutus nuo aikuiset sit aina hakemaan niitä ;)
    No kuullaan taas! Tsemppii sulle kans!

    - Kepsu

    VastaaPoista
  3. Oikeesti sulla on niin loistavat jutut et pakko mennä vessaan ennenku lirahtaa .. :D niin siisti idea kepsun näkökulmasta kirjottaa "päiväkirjaa" !!

    VastaaPoista