maanantai 24. lokakuuta 2011

Raikasta syksyä!

Voi veljet, että on kiirettä pitänyt. Tai mulla olisi kyllä ollut aikaa, mutta en ole saanut kirjoitusapua kun äitillä on ollut niin paljon muuta touhuttavaa. Mähän oon kohta jo neljä kuukautta vanha ja varmaan painan jotain kuusi kiloa. Hymyilen paljon ja jos on joku oikein hauska leikki niin saatanpa jopa nauraa. Sitä tapahtuu kuitenkin aika harvoin, sillä en jaksa kahta kertaa samalle jutulle innostua. No, pääasia että mua viihdytetään, koska en paljoa jaksa itsekseni olla vaan mieluiten leikin jonku kanssa tai olen sylissä. Melkeen eniten tykkään leikkiä äitin tai isin sormilla. Tanssia tykkään kans hyvän musan tahdissa. Siis jonku sylissä tietenkin. Käännyinpä pari kertaa mahalta selälleenkin yhtenä iltana. Mutta kuten iskäkin on sanonut, että ei kaikkia ässiä kannata lyödä pöytään kerralla.

Mitäs sitten kertoisin. Ai niin, lauantaina mulla alkaa uimakoulu. Katsotaan mitä siitä tulee. Se vauvauinnin pitäjä sanoi, että jos tulee löysät pöksyyn niin koko homma keskeytyy. sanoi myös ettei sellasta ole koskaan sattunut hänelle. Ajattelin, että koputa nyt hyvä nainen pöytään, sillä Kevin on tulossa ryhmään! ;) Mulla on ollut vähän pidätysvaikeuksia viime aikoina. Lähes aina ruokailun jälkeen turahtaa. Siitä olenkin saanut pari uutta lempinimeä: kakkahousu ja hajuherne. Ei kovin viehättäviä...vai mitä? mutta minkäs minä sille voin, että suoli toimii!

Kävin syyslomareissulla Kaustisella äitin kanssa. Oltiin siellä mummolassa monta päivää. Kivaa oli, vaikka äiti ja mummu raahasi mua eräänkin päivän Kokkolassa kirppareilla. Meinasin väsähtää välillä, mutta onneksi aina löytyi kantaja ja ruokakin oli matkassa. Kerran äiti syötti mua sovituskopissa ja laittoi sitten ostoskoriin siksi aikaa että sai kerättyä kimpsunsa ja kampsunsa. Se oli kyllä vähän sopimatonta.

Helsingissäkin kävin jokunen viikko sitten. Kotimatkalla kierrettiin Valkeakosken kautta, koska siellä oli seurakuntavierailu ja piti taas olla edustamassa perhettä. Viihdyn kyllä hyvin kotona. Taidan olla vähän kotirotta. Pieniä nukahtamisvaikeuksia on tullut kun en meinaa saada illalla unta millään. isi ja äiti meinaa välillä tuskastua kun eivät saa mua nukkumaan. Mutta minkäs sille mahtaa kun uni ei tule. Kokeilisivat jotain nukahtamislääkettä vaikka....maito kyllä välillä toimii.

Huomenna alkaa taas koulu jota kestää vielä viisi viikkoa. Sitten on pitkä joululoma ja sen jälkeen jäädäänkin äidin kanssa kotiin! Syksy on kyllä ihan jees vuodenaika, mutta en tykkää ollenkaan kun pitää pukea niin paljon. Ulkona viihdyn hyvin, mutta sisätiloissa (kuten kirpparilla tai kaupassa) tulee kova hiki. Äiti varotteleekin talvesta. Silloin on kuulemma vielä kylmempi ja voi olla jopa niin kylmä, etten saa nukkua ulkona!

Laittelen taas kuvia kun ehdin....jos löydän jotain sopivaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti